Liten lekasje på skrudde felger.. Hvordan tette?

Anbefalte innlegg

Har oppdaget en bitteliten lekasje på 2 av felga mine etter at jeg har delt dem og satt dem sammen igjen... De ble satt sammen igjen med pakningsmasse i mellom ringen og flaten på selve felgen.. Lekasjen er merket rødt på bildet her.. Felgene er 2 delte.. Har etterstrammet på begge felga og lekasjen ble borte på den ene... Kan skum tette det??

DSC02666 small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å skru opp igjen og fjerne all tettemassen du har brukt, og prøve igjen...Det gjorde jeg, og da ble det bra :)

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å skru opp igjen og fjerne all tettemassen du har brukt, og prøve igjen...Det gjorde jeg, og da ble det bra :)

 

mvh

EW

 

 

Hmmm... Mye jobb da... :P Men er vel det beste kanskje..

 

Noen andre tips? Tenkte å kjøre inn litt skum, og heller fikse dem bedre til sommeren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Mye jobb da... :P Men er vel det beste kanskje..

 

Noen andre tips? Tenkte å kjøre inn litt skum, og heller fikse dem bedre til sommeren...

 

Lekkasjen vil jo ikke bli mindre, og litt kjipt er det å slite dekk da...Jeg har et tips: Lufttrekker :) Da har du delt felgene på 10 minutter. Bare pass på å bruke riktig hylse, og ikke stram for mye etterpå for da kan gå rett av om du er uheldig..

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasjen vil jo ikke bli mindre, og litt kjipt er det å slite dekk da...Jeg har et tips: Lufttrekker :) Da har du delt felgene på 10 minutter. Bare pass på å bruke riktig hylse, og ikke stram for mye etterpå for da kan gå rett av om du er uheldig..

 

mvh

EW

 

Har jo tenkt tanken ja.. Får se hva jeg gjør.. : klø : Hadde jo vært kjekt å sluppet å dele felgen.. igjen... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å ha på sikaflex eller en annen forn for sealing på skjøten i felgbanen.. lekkesjen kommer jo derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å ha på sikaflex eller en annen forn for sealing på skjøten i felgbanen.. lekkesjen kommer jo derfra.

 

Tenkte på det ja.. Ble jo presset ut litt pakningsmasse ut der som jeg strøk rundt skjøten, men var ikke så mye at det dekte.. Trur jeg skal bare presse hjulet av ytterringen sånn at jeg kommer til felgbanen inni der og ha på en runde med litt tec7 eller noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke bra å bruke opp igjen boltene når du skrur dem sammen igjen...Er ikke det strekk bolter da?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke bra å bruke opp igjen boltene når du skrur dem sammen igjen...Er ikke det strekk bolter da?? : klø :

 

 

Vet ikke åssen bolter det er jeg..

Men det skulle da ikke by på så store problemer det vel...?

Har strammet etter litt på begge felga og ser ut som jeg er kvitt lekasjen på den ene.. Den andre ble litt bedre også.. Mulig jeg presser dekket av ytterringen og drar på litt tettemasse rundt på innersiden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke åssen bolter det er jeg..

Men det skulle da ikke by på så store problemer det vel...?

Har strammet etter litt på begge felga og ser ut som jeg er kvitt lekasjen på den ene.. Den andre ble litt bedre også.. Mulig jeg presser dekket av ytterringen og drar på litt tettemasse rundt på innersiden....

 

Nei ikke vet jeg,men boltene som er på BBSene som jeg har liggendes er strekkbolter,og den må skiftes ut når jeg monterer dem sammen igjen...

Får du det tett er jo det greit,men det skal jo holde en stund også da? : klø :

Det kan jo løsne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke vet jeg,men boltene som er på BBSene som jeg har liggendes er strekkbolter,og den må skiftes ut når jeg monterer dem sammen igjen...

Får du det tett er jo det greit,men det skal jo holde en stund da? : klø :

 

 

Oki.. ja det bør jo holde... :) Får se, ellers blir det deling igjen... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. ja det bør jo holde... :) Får se, ellers blir det deling igjen... : bh :

Men er det noe spesiell pakningsmasse du bruker eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noe spesiell pakningsmasse du bruker eller?

 

 

Brukte tec7 imellom.. det sitter nok godt sammen om jeg skal dele dem igjen.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte tec7 imellom.. det sitter nok godt sammen om jeg skal dele dem igjen.. :o

Hvor får jeg taki det da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg taki det da??

 

Får det rundt på bygg-forretninger o.l.. maxbo osv....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får det rundt på bygg-forretninger o.l.. maxbo osv....

 

Eller du får tak i en pakningssilikon hos den lokale maleren. Hvilken utgave at tec7 er det du bruker? Jobben min er importør/grossist av dette, så da kan jeg jo bare handle det der neste gang :)

 

Selv om det er strekkbolt, så skal det litt til at over 30 bolter begynner å gi etter. Men det er sant som du sier, det kan gå opp igjen. Var borti dette på indre drivknute på en bil jeg hadde, den løsnet da jeg ikke byttet bolter når jeg skrudde sammen igjen.

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du får tak i en pakningssilikon hos den lokale maleren. Hvilken utgave at tec7 er det du bruker? Jobben min er importør/grossist av dette, så da kan jeg jo bare handle det der neste gang :)

 

Selv om det er strekkbolt, så skal det litt til at over 30 bolter begynner å gi etter. Men det er sant som du sier, det kan gå opp igjen. Var borti dette på indre drivknute på en bil jeg hadde, den løsnet da jeg ikke byttet bolter når jeg skrudde sammen igjen.

mvh

EW

 

 

Husker ikke helt hva den heter.. Men er svart.. den fester ganske bra + at den ikke blir helt hard.. Er litt fleksibel..

 

 

Var ute bare en tur i stad og målte dekktrykket på de som det var litt lekasje på og de har faktisk holdt seg ganske jevne... Så er ikke store lekken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.