Anbefalte innlegg

Har akuratt kjøpt en Coupe med 2 liter 5S motor som plutselig stopper under kjøring. Noen som har noe kjendskap til disse motorene? Er det noen som har noen erfaringer med problemer med disse? Vet om en som hadde en som gikk veldig dårlig, og en annen hadde kjøpe en coupe som han ikke fikk startet. Er disse motorene noe dritt eller?

 

Er vandt til 5E, så jeg har veldig lite kjendskap til 5S.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du merket deg når dette skjer, eller skjer det hele tiden? Jeg hadde problemer med at min gt med 5S-motor plutslig begynte å miste turtall og måtte mates på gassen for å gå. Jeg fikk høre at dette skyldtes fordeleren, men ble aldri til at jeg byttet da det skjedde ganske sjelden. Hadde også problemer med ising i gasseren, men det er jo ikke årstiden for det nå....Jeg ville sjekket vacuumslangene og om de er koblet riktig. Verksmesteren på audi her i trondheim ordnet med kopi av koblingsskjema for vacuumslangene for meg, men finner de ikke igjen desverre. Regner med et audi-verksted i nærheten av deg kan fikse dette også.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du merket deg når dette skjer, eller skjer det hele tiden? Jeg hadde problemer med at min gt med 5S-motor plutslig begynte å miste turtall og måtte mates på gassen for å gå. Jeg fikk høre at dette skyldtes fordeleren, men ble aldri til at jeg byttet da det skjedde ganske sjelden. Hadde også problemer med ising i gasseren, men det er jo ikke årstiden for det nå....Jeg ville sjekket vacuumslangene og om de er koblet riktig. Verksmesteren på audi her i trondheim ordnet med kopi av koblingsskjema for vacuumslangene for meg, men finner de ikke igjen desverre. Regner med et audi-verksted i nærheten av deg kan fikse dette også.

 

mvh

EW

 

Jeg har ikke hentet bilen enda, men jeg skal bortover til Haugesund neste helg. Har da med meg en fordeler, som jeg skal prøve å bytte da. Orker ikke å kjøre med bilen på henger, så jeg hadde håpet å få den til å gå slik at den kunne kjørest over fjellet. Er derfor veldig taknemmelig for alle tips om denne motorens små hemmeligheter og skavanker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAL sensoren (fordeler) laget slike problemer på min i vår.....

Den typisk stoppet etter 3-5 minutt, når den fikk stå noen minutt startet den igjen... for så å stoppe etter kansje 1 minutt.. etter 3-5 stopp gikk den helt fint til neste gang jeg startet kald motor.

Byttet HAL sensor og problemet løst...

Jeg ville tatt med en tenningsmodul også... kan lage tilsvarende problem.

 

Det kan jo være bensin den mangler :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAL sensoren (fordeler) laget slike problemer på min i vår.....

Den typisk stoppet etter 3-5 minutt, når den fikk stå noen minutt startet den igjen... for så å stoppe etter kansje 1 minutt.. etter 3-5 stopp gikk den helt fint til neste gang jeg startet kald motor.

Byttet HAL sensor og problemet løst...

Jeg ville tatt med en tenningsmodul også... kan lage tilsvarende problem.

 

Det kan jo være bensin den mangler :-)

 

Kult etternavn!! Det er ikke du som er i Røldal om vinteren??

 

Tenningsmodul, tenker du da på den el.delen på tenningslåsen? Den vet jeg driver å kødder på en del VW/Audi

 

Takk for masse god hjelp!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen er en transistorenhet til fordeleren, som sitter over hanskerommet (i min bil), eller under vannbrettet ved luftinntaket under panseret (gjorde det på min søsters 87 Passat 1.8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen er en transistorenhet til fordeleren, som sitter over hanskerommet (i min bil), eller under vannbrettet ved luftinntaket under panseret (gjorde det på min søsters 87 Passat 1.8)

 

Tenningsmodulen sitter oppe i hanskerommet på coupe gt 5S også, så fremt det er den sorte lille boksen du tenker på.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Heine...

 

Ikke noe galt med det etternavnet nei :-)

Jepp.. er i Røldal så ofte jeg kan... men IKKE ofte nok!

 

Er den lille sorte delen som Per og Co snakker om ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen sitter oppe i hanskerommet på coupe gt 5S også, så fremt det er den sorte lille boksen du tenker på.

 

mvh

EW

 

Den tenningsmodulen satt under det plastdekslet i motorrommet på min GT5s 81 mod. Motoren på disse bilen er ikke dårlige, men derimot det elektriske er noe dritt. Mye er underdimensjonert, og lett å få varmgang. Dette var årsaken til at min stoppet og fikk ikke strøm eller liv i bilen etterpå. Plutselig kunne det komme tilbake og gå lang tid, før det skjedde noe igjen. Jeg byttet alt av tenningsdeler, men det var til syvende og sist el.anlegget, som kødda. Motoren på min var ganske bra. Hadde samme greia med ising i gasseren, men skapte ikke spesielle problemer med min bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.