Anbefalte innlegg

Har kjøpt vag-com kabel frå Alpha-bid på ebay. Denne får eg desverre ikkje til å fungere. Får opp no response from controller når eg søker etter feilkoder i bilen. Har kun demo versjonen av vag-com da eg måtte teste dette før eg får registrert den. Er det nokon som har peiling???.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

last ned versjon 311-2. den funket hos meg

 

også følgte det vel med drivere til kabelen du kjøpte!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

last ned versjon 311-2. den funket hos meg

 

også følgte det vel med drivere til kabelen du kjøpte!?

 

 

Det stemmer har instalert drivarane og har prøvd 311-2 men uten hell. Samma feil melding. Det som er litt rart er vis eg ikkje har i usb kabelen i pc og tester com porten i vag-com seier den at den fremdeles finner den.... : bh : der står eg og stanger i dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer har instalert drivarane og har prøvd 311-2 men uten hell. Samma feil melding. Det som er litt rart er vis eg ikkje har i usb kabelen i pc og tester com porten i vag-com seier den at den fremdeles finner den.... : bh : der står eg og stanger i dag

 

 

Ingen som kjenner til eller vert bort i noko liknande??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kjenner til eller vert bort i noko liknande??

 

Joda jeg slet med dette når jeg kjøpte av han..

lastet du ned driver på internett? kan være lett å laste ned feil..

jeg måtte hvertfall inn i device manager/enhetsbehandling å endre på noen portinstillinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda jeg slet med dette når jeg kjøpte av han..

lastet du ned driver på internett? kan være lett å laste ned feil..

jeg måtte hvertfall inn i device manager/enhetsbehandling å endre på noen portinstillinger..

 

Hei Kim.

Hmm vel eg trur eg har prøvd det meste.... Eg har lastet ned driver frå internett og eg har prøvd å installere frå cd som fulgte med.... Har og vert inne og endre til riktig port innstilling i enhetsbehandling som du sjølv hadde gjort. Fekk du og feilmeldingen: No responce from controller.

 

Har snakket med Alpha-bid og har fått beskjed om å sende den tilbake og han skulle sende ein ny ein. Nå er jo problemmet at den pakka er ikkje kommet fram og det har snart gått 2 veker. Dum som eg var sendte eg det ikkje som pakke men brev grunnet kostnaden: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt skjermbilde av mine innstillinger i vag-com..

bruker verson 409.1

Uten navn.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt skjermbilde av mine innstillinger i vag-com..

bruker verson 409.1

 

Det er likt det eg har. : gråter :

Får vurdere å kjøpe ein anna kabel. det var jo ikkje dyre greiene da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem jeg også på usb kabelen. Hadde vært greit å funnet ut av dette... Men du hadde sendt kabelen i retur? Har ikke tatt kontakt med Alpha Bid jeg. Skulle kansje gjort det?

 

Venter på en cd med programvare fra en her i klubben. Tenkte jeg skulle prøve det først.

 

Har også en seriell kabel fra samme selger, ser ut som den fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem jeg også på usb kabelen. Hadde vært greit å funnet ut av dette... Men du hadde sendt kabelen i retur? Har ikke tatt kontakt med Alpha Bid jeg. Skulle kansje gjort det?

 

Venter på en cd med programvare fra en her i klubben. Tenkte jeg skulle prøve det først.

 

Har også en seriell kabel fra samme selger, ser ut som den fungerer.

 

 

Ok det var intr. Litt fint andre har samma problem da. Ja sendte mail til han og fekk til svar at han trudde den var defekt. Har sendt den tilbake men den har ikkje kommet fram: gråter :

 

Er det nokon andre tips eller andre som har problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell seriell kabel de anbefaler til VAGcom,er det ikke? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell seriell kabel de anbefaler til VAGcom,er det ikke? : klø :

 

Har forstått det slik. Men ross-tech orginal vag com har jo og usb.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en vanlig USB kabel som funker fint (non ross-tech). Bruker vagcom 409.1. Det som kan være tricky er at det mappes til COM porter, som regel 3 eller 4. La merke til at avhengig hvilken USB port på laptopen jeg koblet det til så skiftet den mellom COM3-4, så må ofte skifte mellom COM portene i oppsettet i VAGCOM når jeg kobler til USB kabelen. Ellers er det bare å vri om tenninga og lese av kodene.

 

Kjopte min i norge her. Det ligger drivere på denne siden, du kan jo evt. prøve de....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Eg sjekker com portane inne på options i vag-com. Der finner den på com3 og tester ok. Skjønner dette ikkje lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn skal det se ut om du har installert den riktig..

men hva er det du får som feilmelding?

 

kan hende at det ikke er noe feil, men du har ikke full versonen av vag-com

 

i enhetsbehandling under porter velg egenskaper på usb kkl interface vcp og velg egenskaper, så port settings og så advanced. der kan du velge port. du må velge mellom 1-4 (kun de som støttes av vagcom)

Uten navn.JPG

Uten navn1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange laptop'er som ikke følger standard RS232 konfigurasjon, dvs at pinnene ikke følger riktig oppsett ift det som standarden sier. Enkelte av pinnene skal ha power osv. Du kan se her bla. http://www.airborn.com.au/rs232.html . Så kanskje dere heller skulle lure på hvilken PC dere bruker...?

Jeg bruker USB Vagcom kabel uten problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn skal det se ut om du har installert den riktig..

men hva er det du får som feilmelding?

 

kan hende at det ikke er noe feil, men du har ikke full versonen av vag-com

 

i enhetsbehandling under porter velg egenskaper på usb kkl interface vcp og velg egenskaper, så port settings og så advanced. der kan du velge port. du må velge mellom 1-4 (kun de som støttes av vagcom)

 

Det ser farlig likt ut... Feil meldingen eg får er. No response from controller. Da går eg på vagcom og skal feks feilsøke på 01 engine. Etter ca 20-30 sek så popper den meldinga opp. Har kun shareware versjonen av vagcom for eg får ikkje registrert den før eg har testet dette. Får samma feilmelding om eg velger feks abs instrument..... Bruker i dag ein acer Travelmate292 lci maskin med usb kabel, men det er ikkje maskina for testa på naboen sin og samma feilmelding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser farlig likt ut... Feil meldingen eg får er. No response from controller. Da går eg på vagcom og skal feks feilsøke på 01 engine. Etter ca 20-30 sek så popper den meldinga opp. Har kun shareware versjonen av vagcom for eg får ikkje registrert den før eg har testet dette. Får samma feilmelding om eg velger feks abs instrument..... Bruker i dag ein acer Travelmate292 lci maskin med usb kabel, men det er ikkje maskina for testa på naboen sin og samma feilmelding.

 

 

Heiheihei.. det samme får jeg. det er vel for at vi ikke har full version. det er kun noen av de som funker.. husker ikke vilke det er nå men skal finne ut av det og si ifra så kan du prøve de..

 

i løpet av denne uken regner jeg med at jeg har fått fullverson =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okej får det ikke til å funke her..

noen som har kjøpt usb-kabel fra alpha-bid som har fått det til å fungere??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okej får det ikke til å funke her..

noen som har kjøpt usb-kabel fra alpha-bid som har fått det til å fungere??

 

Sånn eg har forstått det så skal du kunne bruke vag-com, men kun på feilsøking på motor og abs. Trur heller du ikkje får slettet feilkoder...

Men for å kjøpe full versjon av vag-com må jo du teste programet før du får ein kode du skal sende til ross-tech. Så det må jo fungere først......

 

Trur eg snart like godt kjøpe meg kabel frå ross-tech men det er jo så kostbart i forhold til den andre.... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lest tråden grundig men får du feilmelding når den er koblet til bilen også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å installere kabelen på en annen pc? Evt mulighet til å prøve en annen kabel på din pc? Da kan du finne ut hvor feilen ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å installere kabelen på en annen pc? Evt mulighet til å prøve en annen kabel på din pc? Da kan du finne ut hvor feilen ligger.

 

Hei

Nå har vi fått ein ny kabel og prøver. Samma problem. Når eg trykker for 01 engine står den og tester litt og så kjem feil koden no response from controller. Eg har testet det på ein anna pc og men samma problem.....

Dette er ein kabel som vi har kjøpt av en som selger mange av gangen...

 

Det må jo vere nokon innstillinger på pcen som er feil. Håper å få dette til nå!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppdatere litt etter det vi har gjort idag da....

 

Vi instalerte den nye kabelen, Testet den med com 3 i vag-com. Da står kabelen i bilen med tenning på. Den tester ok og finner kabelen. Det lyser blått i kabelen så den har strømm frå bil. Trykker eg på led test i vag-com så blinker det i led lyset på kabelen og tester ok. Dermed så har pc kontakt med kabelen og kabelen har strøm frå bilen. Ka er problemet da......

Dette går oss på nervene.: mad :

 

All hjelp mottas med stor takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.