Kolonnekjøring Sør-Norge til Hovedtreff fredag 2. juni

Anbefalte innlegg

Prøver å dra igang en kolonnekjøring til Hovedtreffet 2. juni. Dette kan jo fort bli klubbrekord i stor kolonne.

 

1) Planen er at Agder lokallag startet kolonnen i Arendal og tar med seg det man kan av lokallag på vei til Våler. Vestlandslokallagene kan også bli berørt her.

 

2) Kjøreplanen er som følger hvor kolonnesjef fra Agder lokallag påser at denne holdes:

 

08:50 Oppmøte Agder lokallag - Statoil Harebakken

09:00 Avgang fra Harebakken/Arendal (Agder lokallag)

10:10 Oppmøte Telemark lokallag - Statoil Eidanger

10:30 Avgang fra Eidanger/Porsgrunn (Agder og Telemark lokallag)

11:00 Oppmøte Vestfold lokallag - E18 Motorsenter Sem

11:10 Avgang fra Sem/Tønsberg (Agder, Telemark og Vestfold lokallag)

11:50 Oppmøte Drammen lokallag - Bertel O. Steen Lier

12:00 Avgang fra Lier/Drammen (Agder, Telemark, Vestfold og Drammen lokallag)

12:30 Oppmøte Oslo lokallag - Statoil Furuset

12:45 Avgang fra Furuset/Oslo (Agder, Telemark, Vestfold, Drammen og Oslo lokallag)

 

13:00 Svinger vi innom Shell Skedsmokorset og plukker opp folk fra området, noe som blir siste stopp oppover.

 

Ang. Hadeland og andre lengre opp må dere evt. komme med forslag selv. Dere fra Vestlandet som evt. kjører E16 og havner i Sandvika så er det jo mulig for dere også å henge på fra Statoil Furuset klokken 12:30. Avgang fra Esso Åsane klokken 04:30 så klarer dere Statoil Furuset fint til klokken 12:30.

 

3) Litt om kolonnekjøring:

Kolonnekjøring er ikke noe race om hvem som kommer først frem. Det er en rolig og avslappet "cruising" hvor man påser at alle er med på rad og rekke til en hver tid. Dette for å posere litt i trafikken.

 

Ved T-kryss er det lurt at èn bil kjører ut i krysset og stopper all trafikk slik at kolonnen holder seg samlet.

 

Ved akseslerasjonsfelt er det lurt at første bilen legger seg fort ut og holder igjen trafikken slik at kolonnen kommer samlet frem.

 

Bruk hodet, kjør rolig og samlet.

 

4) Kommunikasjon mellom bilene:

Walkie-Talkie/PR-radio (UHF) fåes kjøpt hos Clas Ohlson, Biltema, Elkjøp, Expert, mange besinstasjoner og leketøysbutikker. Et sett med to radioer koster ca. 3-400 kroner.

 

Disse radioene benytter vi i bilene for å holde kommunikasjon og ta hensyn til hverandre. Er det en som må stoppe, så stopper vi alle.

 

Husk å stille radioen til kanal 7.

 

- - - - -

 

Benytt turen til å vise klubbens seriøsitet og omfang i trafikken, og ikke minst at vi er på vei til noe stort. Lykke til og gleder meg til å se mange mange i kolonnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Andreas. Neste "stopp" oppover kan/bør være Shell Skedsmokorset, slik at folk på Romerike kan henge seg på. *glede seg*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

4) Kommunikasjon mellom bilene:

Walkie-Talkie/PR-radio (UHF) fåes kjøpt hos Clas Ohlson, Biltema, Elkjøp, Expert, mange besinstasjoner og leketøysbutikker. Et sett med to radioer koster ca. 3-400 kroner.

 

Disse radioene benytter vi i bilene for å holde kommunikasjon og ta hensyn til hverandre. Er det en som må stoppe, så stopper vi alle.

 

Husk å stille radioen til kanal 7.

 

Er det noen av disse som er bedre/værre enn andre? Noen anbefalinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cobra på Elkjøp har vært bra, 4 - 500 kroner for ett sett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ihvertfall alltid brukt cobra som er kjøpt på elkjøp.. flott til kolonne-bruk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ihvertfall alltid brukt cobra som er kjøpt på elkjøp.. flott til kolonne-bruk :P

 

får jeg bremseskivene mine til torsdag så henger jeg og med med campingvogn på slep. fra shell skedsmokorset.. lite vits og kjøre ned til oslo og så opp igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2) Kjøreplanen er som følger hvor kolonnesjef fra Agder lokallag påser at denne holdes:

 

Du har tenkt å sette meg på skikkelig prøve nå? : smil :

 

Planen høres bra ut den, eneste er at jeg ikke er 100% sikker på hva/hvor E18 Motorsenter Sem er, men det kan jo du forklare meg så ikke jeg bommer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Andreas. Neste "stopp" oppover kan/bør være Shell Skedsmokorset, slik at folk på Romerike kan henge seg på. *glede seg*

kansje sette et klokkeslett på shell skedsmo da? rundt 13.00 - 13.15?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær klar ved den tiden du, men vi er avhengig av når Agder & co kommer til Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær klar ved den tiden du, men vi er avhengig av når Agder & co kommer til Oslo

 

jupp.. får satse på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har tenkt å sette meg på skikkelig prøve nå? : smil :

 

Planen høres bra ut den, eneste er at jeg ikke er 100% sikker på hva/hvor E18 Motorsenter Sem er, men det kan jo du forklare meg så ikke jeg bommer ;)

 

Avkjøringen til "Andebu/Sem" som er før avkjøringen til Tønsberg. Etter du har tatt av avkjøringen tar du til høyre i rundkjøringen. Du får da E18 Motorsenter på høyre side med en gang (stort glassbygg på høyre side).

 

kart_tbg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avkjøringen til "Andebu/Sem" som er før avkjøringen til Tønsberg. Etter du har tatt av avkjøringen tar du til høyre i rundkjøringen. Du får da E18 Motorsenter på høyre side med en gang (stort glassbygg på høyre side).

 

Da skal jeg nok finne det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Andreas. Neste "stopp" oppover kan/bør være Shell Skedsmokorset, slik at folk på Romerike kan henge seg på. *glede seg*

 

Da svinger vi innom Shell Skedsmokorset klokken 13:00. Første tråden er oppdatert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.