8.Int. VW-Audi-Treffen Schafflund

Anbefalte innlegg

Hvem er med i år???

 

Når: fredag 18.aug - søndag 20.aug.

 

Sted: Schafflund, Tyskland

 

For de som ikke har hørt om Schafflund før er det Tysklands "nordligste treff" bare 10-15 minutter fra Flensburg. Et treff som er verdt å få med seg!!

Vet det kolliderer med både Rudskogen og Bergens-treffet i år, men håper allikevel at folk blir med nedover!! De som vurderer et treff utenfor skandinavia, bør få med seg dette treffet:)

 

Mer info ligger på denne siden: http://www.vw-team-sl-fl.de/home.html

 

Film fra Schafflund 2004 ligger her: http://vagner.jeje.je/filmer/kristian.tjessem/schafflund(high).avi

 

treffen.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg jobber VEEEELDIG hardt med å få vært med. har allerede ordna fri. men nå står det på penga. leilighetsalg og flytting tar på. men som du vet Tom-Rune er at jeg har VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELDIG lyst til å dra nedover ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hyggelig å høre Rolf:) Det trenger ikke koste all verdens, men litt må man jo bruke.

 

Litt info fra tidligere år:

 

Båt ned på torsdagen, dvs torsdag 17.august Oslo-Fredrikshavn.

Ankomst Fredrikshavn tidlig fredag 18.august. En liten kjøretur gjennom Danmark og over grensa til Tyskland. Stopper på City Gross i Flensburg og handler MYE billig drikke og litt mat. Deretter ca 15 minutter kjøretur ut til Schafflund. Så er det bare å slå opp teltet og komme i feststemning:)

 

Etter treffet er ferdig på søndag har folk gjort litt forskjellig, noen fortsetter ferien nedover Tyskland mens andre tar båten hjemover eller kjører hjem.

 

Det er jo opp til hver enkelt.

 

Og tilslutt, man kan klare seg med 3000kr inkl båttur, bensin, mat/drikke.....dvs litt mere enn en fuktig tur på byen:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje sammkjøre disse to trådene???

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47270

 

Jepp, det er a noen flere som har tenkt seg nedover. Og med planer om en Ringen tur besøk på søndagen og mandagen. Som jeg håpter flere ville "joine" nedover til Ringen etter treffet var ferdig på søndagen. Nesten på tide å få satt opp en reiseplan. (tenker på bestille ferje billeter o.l)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje sammkjøre disse to trådene???

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47270

 

Jepp, det er a noen flere som har tenkt seg nedover. Og med planer om en Ringen tur besøk på søndagen og mandagen. Som jeg håpter flere ville "joine" nedover til Ringen etter treffet var ferdig på søndagen. Nesten på tide å få satt opp en reiseplan. (tenker på bestille ferje billeter o.l)

 

Ingen dum ide, la ut en post om at vi tar info og planlegging av Schafflund HER i denne tråden.

Det høres utrolig bra ut! Blir ikke noe Ringen-tur for min del, men det er sikkert interessant for endel andre:)

Båtbilletter må vel bestilles snart ja, greit å komme igang med litt info og en reiseplan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Ringen hadde åpent til 19.30 el 20.00 på søndagen og så åpne igjen på mandagen kl 13 til ca 19.30 da også. Og så er det jo nok av camping muligheter rundt banen også. Men du hadde jo et "grovt" tidskjema i første posten din også. Men det er aldri forseint å begynne å planlegge litt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta hadde vært morro, spørs om jeg får fri fra jobben da.... fort gjort å kjøre gjennom danmark der da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alt går bra blir jeg og einseren også med nedover.

 

Men, jeg gidder ikke å kjøre alene, så passasjersetet i den lille grønne må fylles. Noen som melder seg til en bumpy kjøretur og deling av bensin/fergepenger?

 

Forøvrig ser det ut til at både Stena Line og Color Line seiler fra fredrikshavn i 10-11 tiden på morgenen på søndag, så det er vel mest aktuellt å reise hjem på mandagen.

 

Jeg har grovsjekket biletter for 2 pers med 1 bil t/r og det kommer på mellom 1800 og 2500 med lugar på turen nedover. (grappy lugar, men alikevel)

 

Tenkte jeg skulle ringe og sjekke mer konkret imorgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEG er med....

 

kommer mest sansynelig til å kjøre selv, og har et sete ledig. så om noen chicks eller okey damer ikke har noe sted å være så skrik ut.. :fy:

 

jaja... om noen vil sitte på så er det plass her oxo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og Svein-Erik blir nok med i år også! :)

Litt uvisst i hva slags kjøretøy enda.

En ting er sikkert, og det er at jeg ikke orker å være med på en kjøretur fra Schafflund og helt opp til Brandbu igjen! hehe

Men går det ikke noe båt opp igjen litt utpå dagen/kvelden på søndag ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og Dan Henning er med også som nevnt(tror jeg, om det går greit med den nye jobben. Vet ikke helt før rundt månedsiftet juli/august. : rolleyes )

 

Kjempeopplevelse ifjor iallfall.

 

Men angående reisemåte så vurderer jeg som jeg nevnte i den andre tråden DFDS til København. Tur retur. Sjekket på nett nå. 4 personer med 2 biler.

 

Ordinær transport Oslo-København

 

Utreise: Hjemreise:

Oslo - København København - Oslo

 

Avr.: 17.aug.2006 17.00 Avr.: 20.aug.2006 17.00

 

Ank.: 18.aug.2006 09.15 Ank.: 21.aug.2006 09.15

 

Passasjerer: 4 Voksne 4 Voksne

 

Skip: Pearl Of Scandinavia Pearl Of Scandinavia

Utreise:

Lugar:

1 * Innvendig lugar 1.300,00 NOK

Kjøretøy:

Bil maks 185cm høy

Bil maks 185cm høy

Hjemreise:

Lugar:

1 * Innvendig lugar 1.300,00 NOK

Kjøretøy:

Bil maks 185cm høy

Bil maks 185cm høy

 

Oljetillegg - Voksen 480,00 NOK

 

Forsikring:

For reiseforsikring kontakt ditt forsikringsselskap

 

Avbestillingsbeskyttelse ønskes i tilfelle sykdom (kr. 50,- pr.person) 200,00 NOK

 

Pris 3.280,00 NOK

 

 

Om 4 deler blir det 820 på hver. :rolleye: For tur retur. Om det stemmer så lønner det seg bra....

Vi skulle vel betale omtrent det samme en vei med Stena Line til Fredrikshavn ifjor(kom på 1000 pr person ca med den beste lugaren)

Sparer et par timer i bil hver vei og en del drivstoff. Og er jo i Oslo til mandagsmorgenen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes jo skikkelig morro ut..

 

Men er dette egentlig bare VW?

 

Siden jeg er i forholdsvis ny jobb jeg og så blir det ikke så mye til ferie i år, så kanskje dette hadde vært noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest VW, men er en del Audi også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes jo skikkelig morro ut..

 

Men er dette egentlig bare VW?

 

Siden jeg er i forholdsvis ny jobb jeg og så blir det ikke så mye til ferie i år, så kanskje dette hadde vært noe:)

 

Er noen Audier der, var vel 1 B5 i den klassen og en C4 i den klassen så ikke dumt å ha med seg en pen Audi eller tror jeg. ;)

 

Greit å ta ei langhelg da. Vet at Andreas W ifjor dro fredag etter jobb og hjem igjen på søndag(dvs ikke noe fri) Lars F. Riise dro sammen med oss etter jobb på torsdag og når vi kjørte hjem så kunne han dra på jobb på mandag. Jeg tok meg fri torsdag, fredag, mandag og tirsdag. For å slappe av litt, var hele ferien min ifjor og blir vel det samme iår.

 

Edit: Link fra reisebrev ifjor om noen ikke har sett det. ;)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=32895&highlight=schafflund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også garantrert med i år også. Men jeg må nok kjøre hjem på søndag denne gangen også da jeg må være tilbake til mandag morning.. Men Svein Erik og Dan Henning det blir vel Captains class i år også??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også garantrert med i år også. Men jeg må nok kjøre hjem på søndag denne gangen også da jeg må være tilbake til mandag morning.. Men Svein Erik og Dan Henning det blir vel Captains class i år også??

 

Dumt det da. Dfds båten er jo i Norge til ca 10 så synes du kan ta deg fri 3 timer ;)

 

Mulig det. Har ikke sett på alternativene på båten enda. Har vel noe lignende tenker jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Champagnen må jo gå i taket i år også :D

[intern]I år satser vi på ei helflaske før drøbak-sundet! ;)[/intern]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt det da. Dfds båten er jo i Norge til ca 10 så synes du kan ta deg fri 3 timer ;)

 

Mulig det. Har ikke sett på alternativene på båten enda. Har vel noe lignende tenker jeg. :)

 

Får dessverre ikke gjort det, men da får jeg meg en fin og lang kjøretur hjem :) gikk jo egentlig greit forrige gang.. Men vi fåt bare undersøke litt mer med lugar og sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres moro ut: vinke :

Tenkte å hive meg med vist dere vil ha en passat på slepet: eek :

Dette er jo noe en helst ikke må gå glipp av:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres moro ut: vinke :

Tenkte å hive meg med vist dere vil ha en passat på slepet: eek :

Dette er jo noe en helst ikke må gå glipp av:rolleye:

 

spre ord, flere som vil har følge i bilene sine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer jeg å få ferdig motoren blir jeg med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt meg nedover jeg også.. Blir nok torsdag til søndag, da jeg må være hjemme på mandagen.

Litt usikker på hvordan bil jeg tar enda, blir det mye kjøring så tror jeg ikke jeg orker å ta golfen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer jeg å få ferdig motoren blir jeg med...

 

og hvor mye står nå igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvor mye står nå igjen?

 

Sette sammen motoren, få hidden sprutet, levere det til VS for å justere og ha den på dyno, for så å montere det i bilen men nytt lednings nett.... Og det som er aller viktigst penger....:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok folkens!:)

 

Da er det snart bare 5 uker igjen til treffet og det begynner å bli på tide å bestillle båtbilletter.

 

Noen har kanskje bestilt allerede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.