Turtallsperre A4 B5 med 1,6 fra 1998?

Anbefalte innlegg

Har en kollega med en '98 A4 B5 med 1,6 motor (motorkode AHL), som har begynt å nekte å gå over 5000 o/min : klø : Høres ut som et rele slår inn eller noe.. Den drar ikke noe særlig godt ellers heller :o (ikke at 1,6 noensinne har hatt så mye å stille opp med i disse bilene da : haha : ) Noen som vet hva problemet kan være?

 

Skal høre med ham om han får blitt med på mandagssamling til Oslo Lokallag på mandag, hvis noen har anledning til å ta med diagnosestikk og en laptop?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. nei kan ikke skjønne helt vitsen med å dra den over 5000rpm..

 

men kan være lurt å ta en feilsjekk med VAG COM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. er nå ikke fordi han så ofte kjører rundt på 5000 o/min heller da.. ;) Men nå sperrer et eller annet totalt ved 5000 o/min da, og det er jo ikke sånn det skal være.. Bare lurer på om det kan være en sensor, eller kanskje noe i hjernen på bilen som må skiftes.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. er nå ikke fordi han så ofte kjører rundt på 5000 o/min heller da.. ;) Men nå sperrer et eller annet totalt ved 5000 o/min da, og det er jo ikke sånn det skal være.. Bare lurer på om det kan være en sensor, eller kanskje noe i hjernen på bilen som må skiftes.. : klø :

 

Hei, har en kompis med samme feil på sin audi a4 1,6 ahl 99mod, fant du ut av feilen med motoren?

 

Noen andre med tips??

 

Setter pris på svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ha sjekket motoromdreiningsføler(G28)

men ofte blir den da litt vrang å starte i tillegg.. men sjekke feillager er ofte ett godt tips. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ha sjekket motoromdreiningsføler(G28)

men ofte blir den da litt vrang å starte i tillegg.. men sjekke feillager er ofte ett godt tips. :)

 

Hvor er denne lokalisert på motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.