Xenon i Rallyelykter til G2

Anbefalte innlegg

som topic sier, er ute etter å vite hva slags xenon kit som folk bruker i rallye lyktene. sitter h2 pærer der orginalt med egen pæreholder. finner ingen xenon kit til h2 så da må det bygges om.

 

Er det noen som har gjort dette som kan gi meg litt info. eller kjenner noen som har gjort det eller kan gi meg en link til noen som har gjort det. kjør på.

 

prøvd å søke på vwvortex men uten hell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet der gikk en i hønefoss me dette. han jeg kjøpte min av, var og hentet en i tyskland. han sa det var et ferdigt kit,mener jeg. Pål hansen hettet han, vet ikke om han er medlem her i cluben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet der gikk en i hønefoss me dette. han jeg kjøpte min av, var og hentet en i tyskland. han sa det var et ferdigt kit,mener jeg. Pål hansen hettet han, vet ikke om han er medlem her i cluben

 

 

fant ikke han i registeret i hvertfall. noen som kjenner til personen og evt har kontakt info ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes ikke xenonkit til H2,men til H1 finnes det. H2 er vel nærlys i rallyelyktene,eller er det jeg som ikke husker rett nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som har den 16vT rallyen utenfor bergen har xenon i alle lys.. altså 3 sett med xenon... Kanskje han kan svare for det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å si det sikkert, så mener jeg du kan skru ut hele linse greiene på rallylyktene, og bytte de ut med tilsvarende fra BMW M3 lykter passer visstnok direkte over...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje Bjørn tore xenon i rallye lyktane sine??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er gjort med Audun sin rallye er at lyktene er modifisert på samtlige pæreholdere. Er visstnok kappet ut i lykten og satt inn fra andre lykter og limt, eller plastsveist. Jeg kjøpte nettopp til nærlys og grøftelys på min. Dette er til H1 (nærlys) og H3 (grøftelys) Om jeg skal modifisere fjærnlysene mine vet jeg ikke enda. Kommer gjerne til H2 om ikke så lenge også...

 

Men ihvertfall... De settene jeg kjøpte er bare å sette rett i lykten og koble opp. Genialt og "billig".

 

Jeg har ikke fått montert mine enda fordi dem er på vei fra korea for øyeblikket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i rallyelyktene er det h2 i nær (prosjektorene) og h1 i fjernlyset. jeg vurderer å teste ut h1 og lage en brakett av noe slag så de passer i hullet der h2 holdern sitter. h1 pærene er ganske lange så burde la seg gjøre å bruke disse.

 

EDIT: som dere kanskje skjønner skal jeg bare ha xenon i kjørelyset (prosjektorene) i fulltlysene får man tak i 100w pærer som jeg bruker nå. lyser helt genialt. men selve kjørelyset er alt for gult og dårlig generelt.

 

Noen som evt vet mere om bmw prosjektorer ? har ikke finni noe bra info på nett i hele tatt. er denne Audun med modifiserte lykter på forum ? evt finnes det bilder og mere konkret info. kom med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er i klubben og litt innpå forumet her, ja. Men er ikke han som har laget til det med de lysene. Kanskje Tarjei Vårbakken vet mer? Hør med han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe mer? Jeg fikk montert xenon i fjærnlysene igår, og blir gjerne grøftelysene idag. Men skulle gjerne hatt i nærlysene også. Audun er på havet akkurat nå, så jeg får ikke sett på hans lykter før han er tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke funnet ut noe mere. men etter å ha sett litt på pærestørrelser osv så tror jeg det enkleste er å bygge om litt med et h1 sett. var flere biler i schafflund med rallye lykter og xenon men glemte jo såklart å spørre om hva slags sett de hadde brukt : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste hadde vært å fått noe som passet rett i sokkelen uten at det blir feil lysfelt i forhold til originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste hadde vært å fått noe som passet rett i sokkelen uten at det blir feil lysfelt i forhold til originalt.

 

 

jo, absolutt. men siden h2 pæra har egen festebrakett så skal det nok litt til. vet ikke om det bare er på rallye lyktene den har det. eller om det er generelt. første gang jeg er borti h2 pærer selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sånn på alle H2 pærer. Tror ikke det er så mye brukt at det gjør noe, nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sånn på alle H2 pærer. Tror ikke det er så mye brukt at det gjør noe, nei

 

 

nei. virker ikke slik. heldigvis er prosjektor lyktene bygd opp ganske simpelt. skal nok invistere i et h1 sett og utforske litt. ;) ikke noen som har noen bmw prosjektorer liggende som man kan ta en titt på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

send meg en PM med hva du må betale for H1 settet da. Mulig jeg kan få tak i det billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får fiske opp igjen denne tråden da. Har utforska littegrann nå. fikk tak i et sett e30 facelift lykter. og med litt modifiseringer så får du reflektor + prosjektordelen fra en slik lykt til å passe inni huset til reflektor/prosjektor delen på rallyelykta. fordelen her er at bmw reflektoren bruker h1 som standard. ergo veldig enkelt å bygge om til xenon videre. utvendig vil lykta se helt lik ut som orginal.

 

så nå blir det ombygging av lykter for min del. hadde reflektorene i rallye lykta til sprutforsilvring i sverige. men ser alt nå at dette har svidd seg da det ikke tåler varmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E30??? Ikke E36 altså??? E30 har runde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E30??? Ikke E36 altså??? E30 har runde?

 

 

E30 ja. har sett litt videre på det nå. for å få modda på selve lyktejusteringa (høyde og vinkel) må det litt mere modding en først antatt. men er ikke noe avskrekkende. bare få meg et h1 xenon kitt før jeg begynner å kappe og herje litt. greit å vite hvor mye dette bygger og i hvilken retning ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå kjøpt meg en e36 lykt brukt også. bare for å sjekke hvordan denne er i forhold til e30 lykta. skal bygge om til en av 2 uansett. :P så da kan man ta den som blir enklest. hehe. xenon kittet er bestillt og betalt også. så bare vente på begge deler. kommer tilbake med litt mere info når alt er ankommet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke slenge ut ett bilde av de E30 delene som du planlegger å bruke? Ser det ikke helt for meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold meg oppdatert om det blir E30 eller E36! Har jo E36 m/ Angel Eyes liggende jeg like så greit kan slakte. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har man fått ene prosjektoren ferdig. det ble til at jeg brukte delen fra e36 lykt. for å si det mildt var det absolutt ikke noe bolt on. verken med e30 eller e36. men fant ut at med enkle grep kan man bruke selve reflektoren fra e36 lykta og modde alt sammen til en fin prosjektor ;)

 

Men, HVIS man har en strøken reflektor til sine rallyelykter hadde jeg evt bare prøvd å bygge om selve holdern til h1 pæra. skal ikke være store problemet siden denne er bare bretta innpå reflektoren i bakkant. men som i mitt tilfelle hvor reflektoren var helt fucka så blir det til ombygginga som jeg har gjort her..

 

Det jeg har måtte gjøre er å kappe i stykker reflektoren som sitter orginalt i lykta og bare bruke festene fra denne for så å montere linsa sammen med festene og reflektoren fra bmw lykta sammen. litt jobbing med en dremel på en halvtime så var det gjort.

 

BILDER.

 

prosjektoren ute av huset. Orginalt

 

HPIM0537.sized.jpg

 

Svidd reflektor orginal.

 

HPIM0540.sized.jpg

 

Bmw reflektoren.

 

HPIM0535.sized.jpg

 

måtte ta av lysdelinga på reflektoren da denne uansett sitter på linsa til rallye orginalt. og kappe festene som er orginalt på bmw'en disse blir i veien etter hvert.

 

HPIM0543.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så var det bare å starte kappinga av orginal reflektoren. denne er jo i plast så forholdsvis enkelt å arbeide med. var litt hardhendt så den delte seg i to. men det er uansett ikke noe stress da det blir rett når den skrus sammen.

 

HPIM0541.sized.jpg

 

HPIM0542.sized.jpg

 

måtte kappe ganske mye av den. og er såvidt man går gjennom plasten der skruene skal. trangt er det men blir bra ;)

 

HPIM0545.sized.jpg

 

så var det bare å skru det sammen.

 

HPIM0546.sized.jpg

 

HPIM0547.sized.jpg

 

Eneste problemet som forekommer med en sånn ombygging er at reflektoren fra bmw er djupere. så på enden av rallyelykta vil pæra stikke lenger ut. her har jeg ikke kommet noe videre med en løsning da jeg venter fortsatt på xenonkittet. må nok lage en custom pakning så det blir tett bakpå lykta. men dette får man komme tilbake til ;)

 

HPIM0549.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.