Lakk flasset av på 2001 allroad

Anbefalte innlegg

Fetter`n min har en 2001 mod allroad. Nederst på passasjer døra forran har det flasset av lakk. 1,5 cm x 4 cm sånn ca. Bilen blir godt holdt og vasket jevnlig. Er dette noe han kan få dekket hos sin lokale audi sjappe? eller må man regne med at slikt plutselig skjer? Han skjønner jo at det må utbedres fortest mulig, men han lurte på om dette var noen form for garanti! Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Be han stikke innom nermeste Audiverksted, så di får se på det. Jeg fikk hvertfall lakkert min 98mod A4 denne uken pga at lakken har sluppet helt nederst på dørene. Lakkerte bare fra lista og ned da, men ble supert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa fikk også dekket dette men på en 2002 eller 2003 modell.. Var bare en liten del som hadde flasset av, men ble lakkert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Han blir nok lettet av å høre dette! Skal be han dra til sin lokale Audiforhandler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er 7 års lakkgaranti. Problemet er såkalt zinkslipp i lakken. Altså små bobler som oppstår mellom lakken og karosseriet. Etterhvert fører dette til at lakken slipper fra karosseriet og faller av. Vask bilen godt og sjekk også de andre dørene pluss bakluka for slike små bobler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 12 år karosseri og igjennomrust garanti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 års lakk garanti på audi ja:)'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 12 år karosseri og igjennomrust garanti?

 

Nja...mot rust kanskje, men dette er ikke rustskade som fører til at lakken faller av. Rusta kommer her etter at lakken har falt av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 12 år garanti mot lakkrust og sinkslipp på audi. var innom og hørte for noen mnd siden og de sa at det var bare å komme innom, så skulle de ta bilder og sende til Audi i tyskland. Virka ikke som om det skulle være noe problem å få dekket dette, siden det iallefall er et stort problem på A6/Allroad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 12 år gjelder såvidt jeg vet bare for nyere biler. Tilbake på 90-tallet var det vel såvidt jeg husker 10 år som var greia..

 

Har samme problem på et par-tre av dørene på min A6, men den er nok for gammel, da det er en 96-modell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da nazze var 8 år og jeg kjøpte den, var det alt masse slipp på dørene ved listene. Spurte, men da bare lo de av meg på Møller.. Arrgh..

Har ikke gjort noe med det ennå, da! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det var i 2000 at alle fikk 12års garanti mot rust og sinkslipp. Før dette var det 6 års garanti.

 

Min 99mod Polo hadde 6år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi hadde 10 år mot gjennomrusting siden helgalvanisering kom i 1986 på type 44. VW var vel noe senere ute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo snakk om en 2001 Allroad her, så da er det bare å kjøre til nermeste forhandler og klage. Er ikke alle som er like imøtekommende på dette, men da finner du iallefall ut hvem som er seriøse og yter service, og hvem som ikke er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en kjent sykdom på tidlig allroad? Hvis det er rust-anntydning nede på døra mot aluminiumslist? Kjenner en som hadde samme problemet på en 01 allroad og han fikk det på garantien. Det er vist aluminiumet som reagerer i kontakt med stålet som igjen gjør at du får de boblene i lakken. Tror dette bare er noe som gjelder -01' allroad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en kjent sykdom på tidlig allroad? Hvis det er rust-anntydning nede på døra mot aluminiumslist? Kjenner en som hadde samme problemet på en 01 allroad og han fikk det på garantien. Det er vist aluminiumet som reagerer i kontakt med stålet som igjen gjør at du får de boblene i lakken. Tror dette bare er noe som gjelder -01' allroad.

 

Dette er et veldig stort problem på de fleste Allroad og A6. Sinkslipp på bakluke, og dører er det som er mest vanlig. Men også lakkrust som kommer som bobler, feks midt på en stor flate. Kan være inne i en sørkarm feks. som ikke utsettes for de mest ekstreme forhold.

men som sagt, dette er en garantisak. og det skal ikke være noe problem å få det dekket av Audi i Tyskland, uansett om det er import bil eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en kjent sykdom på tidlig allroad? Hvis det er rust-anntydning nede på døra mot aluminiumslist? Kjenner en som hadde samme problemet på en 01 allroad og han fikk det på garantien. Det er vist aluminiumet som reagerer i kontakt med stålet som igjen gjør at du får de boblene i lakken. Tror dette bare er noe som gjelder -01' allroad.

 

I fetteren min sitt tilfelle er det kommet nede på døra mot aluminiumslist, slik du beskriver. Satse på at han får det på garantien!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på a3'n til foreldrene mine. Det var registrert hos Albjerk i Drammen før bilen var 5 år gammel, og når vi leverte den på Møller i Trondheim for reparasjon måtte de ha bekreftelse fra Albjerk på at de dekket ny lakkering. Garantien varte visstnok bare i 5 år, var noe utvidet garanti på a3 visstnok. Mulig dette ikke var zinkslipp, men rett og slett en svakhet pga dårlige lister eller noe annet.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.