Ettermonterte xenonlys, så ble det bare blaffring, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Prøvde og montere Xenon i nær og fjærnlysene her om dagen, de funket bra helt til jeg startet bilen, da begynte de å blaffre noe voldsomt...

Men når bilen sto uten motoren i gang funket de som værst...

 

Noen som har vært borti dette før, ev. hva kan være årsaken til dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blafrer som i fluxuering i lysstyrken eller "hopper" de i takt med motoren som tyder på at lykta sitter løst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk trøbbel med for lav spenning på nærlysa på min Golf IV, går bra der så lenge jeg vrir om bryteren, er vist en motstand på kjørelysa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk trøbbel med for lav spenning på nærlysa på min Golf IV, går bra der så lenge jeg vrir om bryteren, er vist en motstand på kjørelysa.

Stemmer nok det.

kjørelys har kun 9v el no.Da vi xenon lys flimre.

Det som må gjøres da er å fjerne motstanden til kjørelysfunksjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det.

kjørelys har kun 9v el no.Da vi xenon lys flimre.

Det som må gjøres da er å fjerne motstanden til kjørelysfunksjonen.

 

Oki, hvordan gjør man det?

 

Er det bare å koble bort kjørelysene?

 

Er veldig grønn på akkurat dette...

 

Ben: Lyset blafrer, ikke lykta, den er fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, hvordan gjør man det?

 

Er det bare å koble bort kjørelysene?

 

Er veldig grønn på akkurat dette...

 

Ben: Lyset blafrer, ikke lykta, den er fast.

Hvilken bil er det snakk om da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om da?

 

A3`n, 07 mod...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det.

kjørelys har kun 9v el no.Da vi xenon lys flimre.

Det som må gjøres da er å fjerne motstanden til kjørelysfunksjonen.

 

Har samme problem på golfen min.

Vet du hvordan man tar vekk denne motstanden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem på a3`n jeg hadde, monterte i langlysene, over 14v spenning så det er nok ikke problemet, men blaffret i tid og utid, lurer på om det er can-bus som gjør det uten å være sikker, skal sette lysene over i rs4`n i løpe av morgendage, spent på hvordan det blir dær...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem på a3`n jeg hadde, monterte i langlysene, over 14v spenning så det er nok ikke problemet, men blaffret i tid og utid, lurer på om det er can-bus som gjør det uten å være sikker, skal sette lysene over i rs4`n i løpe av morgendage, spent på hvordan det blir dær...

 

Hvilken årsmodell hadde du?

 

Ja gi besjed om det blir blafring på denne også.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, hvordan gjør man det?

 

Er det bare å koble bort kjørelysene?

 

Er veldig grønn på akkurat dette...

 

Ben: Lyset blafrer, ikke lykta, den er fast.

Mener faktisk du kan slå den av med vag-com i ditt tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på golfen min.

Vet du hvordan man tar vekk denne motstanden?

 

Hvis det er samme som på Passaten sitter den rosa plugg under sparkeplata på høyre side.

Når du tar av denne pluggen skal lysa slukke, gjør du har du rett plugg.

Kan bare kortslutte den pluggen så har du kjørelys uten DRL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk det samme problemet på konas bil, trodde snuten var etter meg (skikkelig strobolys). Sjekket vedr ettermontering av org Xenon, man trenger da et adapter for å få dette til. Hva med fullt lys !. Muligens løsningen er å montere et styrerele !

 

/freddy: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med et fasit svar på dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et relee vil sanynligvis fikse dette problemet om det skyldes spenningsfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har og det samme problemet på kjørelyset på min 97 a4. er det ein form for motstand her og? og kor den evnt ligger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme som på Passaten sitter den rosa plugg under sparkeplata på høyre side.

Når du tar av denne pluggen skal lysa slukke, gjør du har du rett plugg.

Kan bare kortslutte den pluggen så har du kjørelys uten DRL

 

Sjekka dette nå. Den pluggen er ikke der på bilen min.

 

Noen tips om hvor denne motstanden kan være?? Strobelys er ukult: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye A3 har jo can-bus. Lurer på om den også bruker "pulsvidde-modulerte" spenninger. Det vil si att den ikke bruker motstand, men kjører full spenning i en duty-cycle på si 70%. Den vil si att det står spenning på pæra 70ms av 100ms. dette går av-på-av-på så ofte att øyet ikke registrerer det, for en glødetråd rekker ikke slokke på den lille tida. Måler en spenning vil en da få en middelspenning på en 9V ca.

 

Dette systemet brukes på A4/nye passat/octavia 2 og ganske sikkert på A3, kan ikke huske det nå. Det er trolig alt dette som gør att xenon-kit fusker så, har sett endel poster på dette i det siste. For å unngå det må en vel legge opp med relè, men da må du legge opp en falsk pære, for å lure pære-overvåkninga.

Brukes såkaldt "kald-overvåkning" av pærene, når du setter på tenninga går det etpar spenningspulser gjennon alle pærene som ikke vil gi noe lys, men styreenheten "kjenner" om alle pærene er på plass.

 

Dette ble mye info gutter, men det var ment som litt oppfyllende info. Selv har jeg gjort som Christian nevnte over her på min bil, og det funka bra det: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme som på Passaten sitter den rosa plugg under sparkeplata på høyre side.

Når du tar av denne pluggen skal lysa slukke, gjør du har du rett plugg.

Kan bare kortslutte den pluggen så har du kjørelys uten DRL

 

samme problemet på 98 passat tdi... kan du gi litt nærmere beskrivelse på hvor pluggen satt??? fører el pasasjer siden????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en gammel tråd, men jeg har samme problem og guiden er ikke der lenger... kan noen hjelpe litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en gammel tråd, men jeg har samme problem og guiden er ikke der lenger... kan noen hjelpe litt?

 

Fant framgansmåten i arkivet mitt:)

f you want to run the HIDs as DRLs you need to bypass the cars "Series Resistance Wiring". To do this you will need to do is remove the passenger side "A" pillar kick panel. It's held on by a phillips screw under a small circular plastic cover at the bottom and a clip at the top. Gently pry off the circular cover with a flat bladed screwdriver for access to the screw. After removing the kick panel you will notice a wiring harness with 5 to 8 plugs plugged in to the panel. What you need to do is disconnect the Light Pink connector at the bottom, it should have only two wires going into it a yellow/brown and a white/yellow. Then make a small "U" shaped jumper out of some copper wire. I used a scrap piece of the solid core cable that's used in walls for carrying the standard 220V AC. Plug this jumper into the light pink plug to connect the two wires. After confirming that the DRLs now work as expected, tape up this connection well and zip-tie the loose plug to the other wires down there to prevent any rattling. Reinstall the cover and your done.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk Christian!

Da kan jeg bekrefte at dette stemmer!

Så nå skal jeg koble xenon i morra igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg, etter å ha montert tilbake xenon lysene, bekrefte at overstående oppskrift funket som gull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.