Lakkproblem... Sprukket klarlakk?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med lakken på bilen. Lakken er slik (som bildene viser) over hele bilen utenom plastikk og panser. Panseret er lakket på ny i ettertid, så tidligere var det problemet på alt metall på karosseriet.

Bilen er hellakkert før, så garanti er ikke mulig... Gammel bil er det også, og lakken har vært slik i minst tre år.

Det ser ut som om klarlakken er sprukket elns? Har dette skjedd pga feil blanding av lakk/klarlakk? Om du er følsom så kjenner du at det er bittelitt mer motstand om du fører neglen over den stygge lakken i forhold til den pene lakken på plastikken.

 

Er det noen som har sett dette før?

Er eneste løsning å lakkere hele bilen på ny, eller har dere noen andre forslag?

 

Tror selv jeg må lakere for å få ordnet det, men hadde vært fint om det er et slags vidundermiddel eller en metode som kan fikse dette :P

RIMG0116.jpg

RIMG0117.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oversikt over bilen. Som du ser er det ikke lett å se det på avstand....

RIMG0110.jpg

RIMG0108.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke helt frisk ut den lakken nei....har du vært innom på et lakke verksted og hørt med dem hva som må gjøres? Må sikkert hellakkere den....:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan trykt si den lakken ikke er helt i form :P Ser ut som om en gjeng med barn har gjort en grundig jobb med sandpapir!

 

Jeg kan ta turen innom et verksted når jeg får lappen. (Oppkjøring om 13 dager :) )

 

Men jeg får se om jeg gidder å bry meg...hadde helt klart vært best med hellakkering, men det er dyrt... så da ville jeg vurdert å gjøre det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.