Nordvest 2007- et reisebrev

Anbefalte innlegg

Så var tiden kommet for et lite reisebrev om min og unge Skotners lille utflukt til Ålesund.

Jeg vil på forhånd advare om sterke bilder og upassende oppførsel. ;)

Jeg vil også be om unnskyldning for at jeg ikke husker navnene på alle, ikke engang på de jeg absolutt BURDE huske navnene på.

 

Til alle dere som lurer, vil jeg også si fra på forhånd at det vil bli holdt en lett humoristisk tone i tråden, og hvis noen føler seg støtt så kan de sende meg en pm.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turen startet fra Oslo en liten halvtime før planlagt, siden onkel politi ringte Andreas og fortalte at det sto en A4 med campingvogn feilparkert utenfor barnehagen ved siden av der jeg bor, og at denne ville bli tauet bort hvis den ikke ble fjernet øyeblikkelig.

 

Vi satte fart nordover, og til tider gikk det så fort at dragsuget fra vogna skapte såpass friksjonsvarme at bilen vi møtte tok fyr, som denne under her som vi møtte på mjøsbrua.

 

Men stort sett begrenset vi oss som de uskyldige og lovlydige unge (?) mennene vi er.

Mjøsbrua in flames.jpg

Fartsgrense på mjøsbrua.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var veldig greit at vi holdt oss til det storbror har bestemt at er maksimale trygge hastighet også, for det var mange av disse lokale, tynne fotografene langs veien oppover.

 

Vi passerte også noen sideveier som vi vurderte å utforske, men Andreas kjørte desverre forbi denne, samme hvor mye jeg maste om at vi måtte prøve den.

Fotoboks.jpg

Lesja.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hvert fikk vi se at det var STORE flater med mange uutforskede veier, og at det ville ta oss minst en uke å prøve alle, så vi slo fra oss ideen.

 

Man kan vel si vi møtte veggen på tur ned Romsdalen.

Natur Lesja.jpg

Trollveggen.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt seriøs psykologhjelp kom vi videre etter å ha møtt veggen.

Og litt lengre nedi dalen fikk jeg en skikkelig overraskelse da jeg oppdaget at Andreas ikke bare hadde med vogna oppover, han hadde jammen lurt med bilen også!!!!!!

 

Og etter mange lange nedoverbakker, dukket det plutselig opp en elv eller noe sånt ved siden av veien. Den så bred ut, så vi konkluderte med at vi kanskje hadde kommet til Glomma, siden ingen av oss er helt sikre på hvor den går.

Bil og vogn.jpg

Tilbake ved havet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hvert kom vi fram til en camping i Ålesund, og bestemte oss for å slappe av der et par dager. Stor var vår overraskelse da vi oppdaget at Terje Rønning også hadde tatt turen til Ålesund denne helga.

 

Etter litt språkvansker med en kar som snakket en meget rar dialekt (som senere viste seg å være svensk), slo mannen seg på brystet og sa: Allt ni ser här er MITT öppna landskap! Espen og Jimmie er dyktig imponerte, mens den "lilla svenska gumman" stikker hodet ut og skriker: "Fyra bugg och en coca cola".

Ankomst.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Matvett som han har, gikk Andreas løs på framveggen av vogna med matolje, så vi kunne få ferdig marinerte fluefileter på grillen til kvelds.

Grillmat.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette får holde i første omgang, men jeg kan love dere at det kommer mere.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kult.. dette liker vi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial begynnelse : smil :: ja : Når kommer resten :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kom lørdagen, og siden Terje hadde informert oss om at det tilfeldigvis var biltreff i byen denne helgen, så tenkte vi at vi kunne ta en titt.

Trøtte som vi var sprang vi rundt som hodeløse høns og pakket ting ut og inn av bilene.

 

Men etter hvert så fikk vi da rotet oss i vei, og kom til en asfaltplass de hadde dekorert med lekre plastkjegler. Det så vi jammen igjen Terje, han dukket jo opp der også. Gjett om vi var sjokkert, hva var oddsen for å treffe på han to dager på rad.

Jeg tror det var motevisning eller noe sånt der, for det var en catwalk der (selv om den var veldig kort), og på den sto Terje og poserte for fotografene.

Klar på morgenen.jpg

Terje poserer.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men plutselig hørte vi motordur, og skjønte fort at kjeglene var Ålesunds versjon av en rundkjøring. For plutselig dukket det opp en Scirocco som noen hadde kranglet fælt om, for de hadde stått på hver sin side av den og dratt i bakskjermene til de bl mye bredere enn originalt.

 

Etterpå kom PerO kjørende, og fant ut at det kan være glatt på sommeren også, for han mistet nesten kontroll på bilen, da dekkene hans mistet grepet i rundkjøringen.

Scriocco.jpg

Per O. på tur.jpg

Per O. i røyk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas trodde kanskje at det ville bli en ulykke hvis det kom to biler samtidig i rundkjøringen, så han sendte ut filmfotograf Skotner på filmoppdrag for VACN-tv.

 

Han tok en stor sjanse og gikk rett over veien mellom bilene, men han var tydelig nervøs, for han benyttet sjansen til å trene på kappgang-ferdighetene sine.

 

Terje og de andre moteløvene fulgte spent med på kryssingen, og var nok i tvil om dette ville gå bra.

Kappgang.jpg

Stirrende folk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp reisebrev, godt skrevet.

 

Den brede elven du nevner, ligner litt på Romsdalsfjorden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var flere som syntes det var verdt å ta sjansen på å gå midt i veien, og det gjorde at Terje tok på seg rollen som vekkelsespredikant, og stilte seg opp midt i rundkjøringen hvor han forsøkte å tilkalle høyere (av)makter for å forhindre en ulykke, og få folk til å skjønne at det var skummelt å gå der. Ganske ironisk at han selv sto midt i veien og messet???

 

Han prøvde å true med at "Terminator" skulle ta dem hvis de ikke lyttet, og jeg tror det hjalp, for det var ikke flere uti veien etterpå.

Gående på banen.jpg

Gutten i ringen.jpg

Bjørn Even mr. cool.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp reisebrev, godt skrevet.

 

Den brede elven du nevner, ligner litt på Romsdalsfjorden...

 

Er det mulig da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hvert dukket det opp noen storrøykere på veien der også. Vi i VACN er jo i mot røyking, og i hvertfall MED bil, så selv om Terje ikke klarte å få tak i den fremmede mannen i S2 Avant, så var han fast bestemt på å få tak i Mr. Urke, som røykte så mye at det veltet store mengder røyk ut av bilen til og med.

Dårlig grep S2.jpg

S2 Avant i røyk.jpg

Urke piruett.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mr.Urke lærte ikke, og kom forbi flere ganger, mens røyken veltet ut fra kupee på bilen hans.

 

Da prøvde Terje å motbevise pusestempelet han har fått, og heller leve opp til navnet "Moskusen".

Dette gjorde han ved å true med å kjøre foten til Trond så langt opp i den livredde sjåføren (trodde Terje) at røyken sluttet.

Urke borte i røyk.jpg

Sint moskus.jpg

Foten.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det tok ikke lang tid før samme bil med samme sjåfør kom forbi igjen. Nå ventet han med å fyre på røyken til han hadde passert Terje, og var langt nok unna til at Terje ikke fikk tak i han.

Men da fyrte han skikkelig opp, og forlot oss alle med nikotinsjokk.

Urke lærer ikke.jpg

Urke leaves the building.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en lang dag med masse forvirrende kjøring, dro vi tilbake til campingen og parkerte bilene med millimetermål og øyemål utenfor vogna. Selv satte vi oss inn i vogna for å slappe av litt.

 

Og der fikk vi en overraskende beskjed, bare se hvor sjokkert Andreas er?

Tilbake og klare for fest.jpg

Sjokkert Andreas.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som har satt støkken i Andreas?

 

Hadde noen glemt ei ølflaske i sofaen før han satte seg?

 

Prøver han å få øynene til å dette ut så han kan kaste dem opp i luften for å få litt overblikk?

 

Dette og mye mere får dere svar på i fortsettelsen av reisebrevet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem dro? Var det bare dere 2 fra Oslo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg møtte dere i brusdalen (like før moa-området i Ålesund) og holdt på å kjøre i grøfta på fredagen før treffet:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem dro? Var det bare dere 2 fra Oslo?

 

Jepp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg møtte dere i brusdalen (like før moa-området i Ålesund) og holdt på å kjøre i grøfta på fredagen før treffet:p

 

Å? Lå vi midt i veien da eller? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.