S4 Grill nede A4 B6 8E - Montering

Anbefalte innlegg

Hørte med Møller at s4 grillen til fangeren er større og det må kuttes etc? Noen som kjenner til dette og hva som ev. må gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kuttet til S4 grillen med dremel slik at den passet inn i den originale kromrammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kuttet til S4 grillen med dremel slik at den passet inn i den originale kromrammen.

 

Ok, han på Møller fortalte også at en del som hadde kuttet og fikset fikk ikke bra resultater. Ble dette bra hos deg? Og hvor bygger den for mye, i høyden? For jeg har jo ikke mange cm i sline stylingen å kutte i! Skal ringe NBS fordi han sa at de hadde samme grillen bare i match størrelse. Er ikke keen på en jalla grill egentlig, så om noen vet noe om den, utseende og kvalitet i forhold til OEM så hadde det vært fint.

 

 

Kan du legge ut et bilde av resultatet ditt Bjørn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noen bilder i profilen. Synes det ble bra ja. Husker ikke nøyaktig hvor mye for stor, men det var sikkert 5cm for høy.

 

Men du har vel S-line front?

Da passer S4 nedre grill nesten rett inn, se her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=478052&highlight=nedre+S4#post478052

 

Ja, stemmer, har sline fronten ja! Da får jeg prøve dette, virket ikke som det var så mye stress å få den inn. For inn må den :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har dette på bilen min. Dette ser bra ut. Det er en kar i klubben som gjorde dette for meg. Ta kontakt med Inge Opland. Han gjør dette for ca 200 spenn.

 

Bilder av dette ligger i bilprofilen min (se link i signaturen min)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har dette på bilen min. Dette ser bra ut. Det er en kar i klubben som gjorde dette for meg. Ta kontakt med Inge Opland. Han gjør dette for ca 200 spenn.

 

Bilder av dette ligger i bilprofilen min (se link i signaturen min)

 

 

Har du slinefangeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du slinefangeren?

 

Har slinefanger på bilen min ja. Har fullt sline eksteriør på min med S4 nedre og øvre grill og s4 sidelister.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har bestilt grillen. Leste at det bare var å kutte i vinkel nedre del bak (nederste rillen), fjerne clipsene og skru den fast med en sort tre skrue på hver side. Funker nok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har bestilt grillen. Leste at det bare var å kutte i vinkel nedre del bak (nederste rillen), fjerne clipsene og skru den fast med en sort tre skrue på hver side. Funker nok :)

 

Høres riktig ut den beskrivelsen der. Husk å bruk skuer som ikke ruster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres riktig ut den beskrivelsen der. Husk å bruk skuer som ikke ruster.

 

syrefaste sorte :) noen som vet hvor mange mm de kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har bestilt grillen. Leste at det bare var å kutte i vinkel nedre del bak (nederste rillen), fjerne clipsene og skru den fast med en sort tre skrue på hver side. Funker nok :)

 

Det skal ikke kuttes noe som helst i selve grillen eller rillene. Bare fjerne de originale klipsfestene og skjære litt i den blanke rammen så grillen blir liggende så nærme fangeren som mulig.

 

Bruk rustfrie skruer, 3-4 mm tykke og ca 30 mm lange. En skrue i hvert hjørne oppe og nede og en eller to på midten oppe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg måtte kutte i rillene for å få plass... hmm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg måtte kutte i rillene for å få plass... hmm...

 

Skjønner ikke det. På de grillene jeg har tilpasset og montert for andre har jeg ennå tilgode å måtte kappe noe som helst i selve grillen.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke det. På de grillene jeg har tilpasset og montert for andre har jeg ennå tilgode å måtte kappe noe som helst i selve grillen.: klø :
Spørst om eg er meir klønete enn deg da... :P

 

Men vart ihvertfall bra... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måten må jo være som forrige eier av min bil har gjort, STRIPS! :D

 

Kommer til å handle S-line framfanger så snart som mulig, da får jeg vel gjøre det skikkelig.

 

1juli2007032.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, ikkeno strips her i gården ;) Det er forbeholdt driftere å stripse fast styling :D Del bestilt ihvertfal, begynner med å se hva som må tilpasses. Takk for skrue hidden lenger opp her !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.