Oslo: avstemming hvor mcd treffene i vinter skal være

Hvor ønsker du å ha vintertreffene?  

71 stemmer

  1. 1. Hvor ønsker du å ha vintertreffene?

    • MCD Ullevål
      18
    • MCD Lørenskog
      9
    • MCD Berger (sharif)
      38
    • Ingen av delene
      6


Anbefalte innlegg

vi stå på mcd treffet på løreskog i dag og diskuterte litt rundt hvor vi kunne tenke oss å ha mcd treffene i vinter.

 

det er 3 plasser vi kom fram til

 

1: MCD på ullevål (der vi var i fjord) her er det kun lov til å stå parkert i 1 time og det er veldig dårlig parkering.

 

2: MCD lørenskog (her vi har sommertreffene) her er det ubegrenset parkeringstid og vi har grei plass å stå på.

 

3: Nye MCD ved Shariff dekksenter (stor opplyst plass) her er det utrolig bra plass og det er enkelt og komme til for alle. pluss stor MCD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det snakk om oppe ved sharif er vi vel ikke i oslo lengre? blir Fryktelig langt å dra for oss som holder til på oslo vest/bærums området..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo 100 sone hele veien dit så det går 3min ekstra...(med litt driv)

Og plassen er da et stoort pluss...

Men for meg er det det samme ..bare jeg får tak i en genser snart. *ler*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det snakk om oppe ved sharif er vi vel ikke i oslo lengre? blir Fryktelig langt å dra for oss som holder til på oslo vest/bærums området..

 

som Frode skriver så tar det toppen 5 min ekstra å kjøre til berger. og med tanke på at det er bedre plass, og at det er opplyst så ser vi det som en stor fordel. men, er vi ikke intresert i bil a???? de fleste i klubben synes jo 5 min ekstra i bilen bare er moro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror oppe ved sharifs hadde vært et bra sted :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt hyggeligere hvis vi faktisk ser bilene, så Sharif's er det beste alternativet i mine øyne, selv om Ullevål er nærmest meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min stemme går McDonald ved sharif.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en knapp på McDonalds berger jeg også.

Ser vell egentlig ut til at det er det det ender med også, men foreslår at vi lar denne avstemmningen gå ut uka så så snekkrer jeg og dansken sammen en liten treff/aktivitetsplan for høsten/vinteren i løpet av neste uke.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MC D Berger er helt i orden det, om jeg kjører til Lørenskog, Ullevål eller Berger er ett fett.

Fordelen med Berger er jo at man får blåst litt mer reint under panseret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster meg ikke en druå å kjøre til Mikki D berger men de som bor på andre siden av byen må allerede kjøre litt (ja jeg vet dere som bor utenfor akershus ler av oss men slik er det) de "3" min ekstra kommer da i tillegg til de 15 min de allerede kjører. Jeg stemmer for Mikki D ullevål eller den veien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pussig at den som har startet denne pollen, ikke har dukket opp på et eneste møte vinterstid : rolleyes

 

Holder en knapp på ullevål, da vi enda ikke har klart å fylle en hel rekke med parkeringsplasser og at det er sentralt i OSLO og ikke på bygda. : rb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt å fortsette med å ha Oslo-treff utenfor Oslo da ?...... Lørenskog ligger jo heller ikke i Oslo, men å flytte det enda lenger ut fra Oslo blir jo enda mer feil synes jeg.

 

Jeg møter sjelden nok opp på lørenskog allerede fordi det er for langt "gærne" veien ;)

 

Et par km fra eller til spiller vel ingen rolle tenker folk, men når du allerede står i kø gjennom og rundt Oslo spiller det faktisk en vesentlig rolle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pussig at den som har startet denne pollen, ikke har dukket opp på et eneste møte vinterstid : rolleyes

 

Holder en knapp på ullevål, da vi enda ikke har klart å fylle en hel rekke med parkeringsplasser og at det er sentralt i OSLO og ikke på bygda. : rb :

 

Arve var på flere treff i vinter han!! Og det var mere en engang i vinter at den plassen var full. Uten at det var noe problem i vinter eller vinteren før der igjen, men den plassen på Ullevål er det jo også tidsbegreset hvor lenge man har lov og stå på (1 time).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt å fortsette med å ha Oslo-treff utenfor Oslo da ?...... Lørenskog ligger jo heller ikke i Oslo, men å flytte det enda lenger ut fra Oslo blir jo enda mer feil synes jeg.

 

Jeg møter sjelden nok opp på lørenskog allerede fordi det er for langt "gærne" veien ;)

 

Et par km fra eller til spiller vel ingen rolle tenker folk, men når du allerede står i kø gjennom og rundt Oslo spiller det faktisk en vesentlig rolle.

 

Kan tildels være enig med deg der, men selv plassen på Lørenskog har til tider blitt SVÆRT trang denne sesongen. Plassen på Ullevål er enda mindre. Erfaringsmessig så er det ikke like mange som dukker opp om vinteren, men vi har heller aldri før (i løpet av de 4 sesongene jeg har vært på Lørenskog) hatt så mange som har møtt opp på mandagsmøtene som i år og forhåpentligvis forsetter dette oppmøte også i vinter.

 

Er vell ikke akkurat så mye kø gjennom Oslo kl 18.30-1900 på ettermiddagen/kvelden: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ullevål er det jo også tidsbegreset hvor lenge man har lov og stå på (1 time).

 

De gangene jeg har vært på MC D Ullevål så har vi jo bare snakket med de som jobber der om at vi står LITT lenger enn den ene timen, det har ikke vært no problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt å fortsette med å ha Oslo-treff utenfor Oslo da ?...... Lørenskog ligger jo heller ikke i Oslo, men å flytte det enda lenger ut fra Oslo blir jo enda mer feil synes jeg.

 

Jeg møter sjelden nok opp på lørenskog allerede fordi det er for langt "gærne" veien ;)

 

Et par km fra eller til spiller vel ingen rolle tenker folk, men når du allerede står i kø gjennom og rundt Oslo spiller det faktisk en vesentlig rolle.

 

ikke for å være krass på noen som helst måte. men, det er faktisk oslo/akershus lokallag. men, selvsagt jeg skjønner at du synes det er langt, men da er du heller ikke intresert i å møte på noen treff med den holdningen.

 

det blir det samme som jeg skulle sagt at jeg møter kun på våler og ikke rudskogen for jeg må gjennom byen og bommen i moss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen også til at jeg la ut denne polen er at jeg synes flertallet kan få bestemme. jeg har overhode ikke noe problem med å kjøre inn til byen og det er ikke akkurat snakk om hver eneste mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt historikk: Da jeg var lokallagsleder, ble Ullevål stadion/Dolly Dimples valgt da intensjonen var at de som bodde i Oslo vest/sentrum/Bærum/Asker skulle fristes til å møte. Dessuten fikk jeg flere tilbakemeldinger om at mange var lei MC-maten. Etter å ha avholdt noen møter på Dolly og oppmøtet var heller labert, ble det besluttet å flytte møtet over på MC mot Rikshospitalet, da prisnivået var noe høyt på Dolly og at det var vrient å finne parkering (selv med bare 4-5 oppmøtte).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å være krass på noen som helst måte. men, det er faktisk oslo/akershus lokallag. men, selvsagt jeg skjønner at du synes det er langt, men da er du heller ikke intresert i å møte på noen treff med den holdningen.

 

det blir det samme som jeg skulle sagt at jeg møter kun på våler og ikke rudskogen for jeg må gjennom byen og bommen i moss.

 

"med den holdningen.. ?" hva i alle dager fabulerer du om ?:confused:

 

Hvis det nå heter Oslo/Akershus så blir ikke saken noe bedre av den grunn. I Akershus bor det 500' innbyggere og nær 50% av disse bor i Asker og Bærum. Tar vi med Oslo vest og -syd, samt Follo blir det særdeles skjevt fordelt med en møteplass "milevis" nord for det demografiske sentrum og jeg synes i aller høyeste grad vi skal ta mer hensyn til det fremover enn det tidligere har vært gjort.

 

Ørjan:

 

Det er desverre slik at det i 18-19 tiden er svært tett trafkk inn mot Oslo både vest og sydfra som gjør reisetiden til Skedsmokorset unødig lang. Skulle det finne på å regne er det nede i gangfart med en gang, for ikke å snakke om når sneen kommer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir vel egentlig faen i hvor det blir, bare det er greit med plass og man klarer å ha det hyggelig. McD Berger har vel egentlig største parkeringa, og Sharif har vel stengt sjappa ved 18-19 tida.

 

Thomas Wathne: Ingen som har sagt at du må være der akkurat 19 da.. Og vi stenger ikke dørene 5 min senere, det er jo folk som står til 21-22 titt og ofte, og hvis vi møtes en gang i mnd på vinterstid, tviler jeg på at folk drar hjem tidlig. Mye dritt som skal slenges og juging skal finne nye grenser. Men selvsagt, vil du straffes for "sent" oppmøte kan vi sikkert finne på noe :D

 

Jo flere, jo hyggeligere mener jeg, og kan man ikke komme en gang, håper vi alle at man kommer neste gang eller neste gang. Jeg vil hvertfall prøve og komme på flest mulige møter, da det er koselig og sosialt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer nok ikke hvis det blir hos "sharif" p.g.a. reisevei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det nå heter Oslo/Akershus så blir ikke saken noe bedre av den grunn. I Akershus bor det 500' innbyggere og nær 50% av disse bor i Asker og Bærum. Tar vi med Oslo vest og -syd, samt Follo blir det særdeles skjevt fordelt med en møteplass "milevis" nord for det demografiske sentrum og jeg synes i aller høyeste grad vi skal ta mer hensyn til det fremover enn det tidligere har vært gjort.

 

Dersom du har rett: skal du vel ikke frykte avstemningen?

Eller trur du at "kjernen" vil ha treff i Oslo, og stemmer berger?

 

 

Jeg trur vel at flertallet stemmer for det stedet de ser som mest egnet.

 

 

 

 

 

 

 

Det er desverre slik at det i 18-19 tiden er svært tett trafkk inn mot Oslo både vest og sydfra som gjør reisetiden til Skedsmokorset unødig lang. Skulle det finne på å regne er det nede i gangfart med en gang, for ikke å snakke om når sneen kommer...

 

Jeg skal la være å komme med feilopplysninger¨, om rushtiden på askersiden, da jeg har liten kjennskap til den... da håper jeg du kan gjøre det samme om "andre siden".

 

Rushtiden ved alnabru har en topp mellom klokken 15:30 og 17:00

Det har en tendens til å tette seg mellom jupdalstoppen og skjedsmokorset i samme tidsperiode.

Men klokken 18-19 er det ikke allverden kø å snakke om...

Da går det i fartsgrense+

 

Ellers.bare for morro skyld...

Det er ganske stor opplyst plass på Coop Obs på Løren/Hasle, og Ikea Alnabru...

Og det er ikke allverden dyr mat på de stedene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt historikk: Da jeg var lokallagsleder, ble Ullevål stadion/Dolly Dimples valgt da intensjonen var at de som bodde i Oslo vest/sentrum/Bærum/Asker skulle fristes til å møte. Dessuten fikk jeg flere tilbakemeldinger om at mange var lei MC-maten. Etter å ha avholdt noen møter på Dolly og oppmøtet var heller labert, ble det besluttet å flytte møtet over på MC mot Rikshospitalet, da prisnivået var noe høyt på Dolly og at det var vrient å finne parkering (selv med bare 4-5 oppmøtte).

 

jeg skjønner punktet ditt arne. og synes du har gjordt en fabelatig jobb. Men, vi ble stående å snakke om det i går og fant ut at det var like greit å la flertallet bestemme som på alle andre måter her i klubben. Når det gjelder de som kommer fra oslo vest/sentrum/Bærum og asker så skjønner jeg også at de synes det er langt. men, det handler litt om å prioritere mener nå jeg. jeg har selv vært på vintertreffene i oslo uten å nøle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skjønner punktet ditt arne. og synes du har gjordt en fabelatig jobb. Men, vi ble stående å snakke om det i går og fant ut at det var like greit å la flertallet bestemme som på alle andre måter her i klubben. Når det gjelder de som kommer fra oslo vest/sentrum/Bærum og asker så skjønner jeg også at de synes det er langt. men, det handler litt om å prioritere mener nå jeg. jeg har selv vært på vintertreffene i oslo uten å nøle.
Helt klart at flertallet bestemmer. Har da aldri tvilt på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flertallet bestemmer, og jeg tar selvsagt turen til Oslo, om det er der det blir treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.