VACN Hovedtreff Vålerbanen 6-7 Juni 2009

Anbefalte innlegg

Også i år arrangerer vi hovedtreff på Vålerbanen i Hedmark fylke.

 

Datoen er satt til helgen 6-7 Juni, så nå er det bare å begynne pussingen av godbilen og glede seg. Vi dere alle til en herlig helg med og krysser fingrene for like flott vær som ifjor!

 

 

Vi kommer tilbake med mer informasjon om tider, priser, overnattingsmuligheter og alt det andre du trenger å vite, men kan allerede nå love at det selvsagt blir både banekjøring og utstilling.

 

Banekjøringen vil foregå både lørdag og søndag mens det er på søndag det arrangeres utstilling

 

 

Desverre arrangeres det også denne helgen ett annet tradisjonsrikt treff i vårt naboland. BugRun arrangeres for 26. gang på Mantorp Park i Sverige denne helgen og vi kan ikke annet enn å beklage til de av våre medlemmer som gjerne skulle vært med på begge treffene.

 

Vålerbanen er umåtelig populær i sommermånedene da utallige motorsportarrangement og klubbtreff som vårt skal avholdes. Vi lykkes beklageligvis ikke med å få en annen helg, men står først i køen dersom noen melder avbud. Skulle dette finne sted vil vi selvsagt oppdatere med informasjon her og på hovedsidene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trivelig liker meg på Vålerbanen jeg.

 

Jeg lurte på en ting ang festligheter som på lørdags kveld med noe show/musikk eller lignende på Campen hadde ikke det vært gøy?

Da tenker jeg selvfølgelig på noe annet en den hylingen som det var i den hengern på lørdag forrige gang..

 

Bare spm/forslag er så sabla gla i litt festligheter seru.. Mulig det kunne funket som et lite trekkplaster også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trivelig liker meg på Vålerbanen jeg.

 

Jeg lurte på en ting ang festligheter som på lørdags kveld med noe show/musikk eller lignende på Campen hadde ikke det vært gøy?

Da tenker jeg selvfølgelig på noe annet en den hylingen som det var i den hengern på lørdag forrige gang..

 

Bare spm/forslag er så sabla gla i litt festligheter seru.. Mulig det kunne funket som et lite trekkplaster også...

 

Hei Kjetil.

 

Tradisjonelt sett har vi ikke hatt noe underholdning på kvelden. Hylinga i hengeren ifjor var ment som en ekstra greie fordi vi feiret jubileum : flau :

 

Uavhengig av underholdning i regi av klubben er det flere av medlemmene som klarer å stelle i stand en god fest på campen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja jeg veit det ikke bruker være noe..

Bare et forslag til noe "nytt" :D

 

Men vi klarer og ha det veldig morro uten også er ikke det det skal stå på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KONGE! Da er allerede helgen satt av til treff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rått :D dit kommer jeg ;) hele helga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det banekjøring på den nye sløyfen og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle jeg tro, siden det var det allerede i fjor ;)

 

VACN var vel første treffarrangør som fikk prøve den nye delen, så vidt jeg forsto?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle jeg tro, siden det var det allerede i fjor ;)

 

VACN var vel første treffarrangør som fikk prøve den nye delen, så vidt jeg forsto?

 

Gull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke rundt den nye sløyfa så mener jeg at den bør sløyfes under vaccs. Det er jo et baneparti som ikke er laget for "racing" i den forstand.

 

Uansett så dukker jeg opp med campingvogna og antagligvis et par biler :D Det blir fest på Vålerbana i år også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten tanke rundt den nye sløyfa så mener jeg at den bør sløyfes under vaccs. Det er jo et baneparti som ikke er laget for "racing" i den forstand.

 

Her er jeg faktisk uenig. Det nye partiet er veldig mye mere krevende enn resten av banen, og jevner sånn sett ut forskjellen mellom de motor store bilene kontra de små lette med ikke fullt så mye motor som sitter bedre på.

 

Uansett så gleder jeg meg veldig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er jeg faktisk uenig. Det nye partiet er veldig mye mere krevende enn resten av banen, og jevner sånn sett ut forskjellen mellom de motor store bilene kontra de små lette med ikke fullt så mye motor som sitter bedre på.

 

Uansett så gleder jeg meg veldig :)

 

Fullstendig enig. Synes også den nye sløyfa var veldig bra. Men den favoriserer ikke akkurat stor motor og originalt understell, nei.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye sløyfa er fin den reint kjøreteknisk, men trist når det kommer til hastighet. Selv synes jeg det er mye mer flyt når man tar s kombinasjonen UTEN den dekkstabelen på sletta som vi har fått gleden av før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy svarte dette blir konge.... Dette er jo som vanlig årets høydare, Ikke lenge igjen nå: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye sløyfa er fin den reint kjøreteknisk, men trist når det kommer til hastighet. Selv synes jeg det er mye mer flyt når man tar s kombinasjonen UTEN den dekkstabelen på sletta som vi har fått gleden av før.

 

Dekkstabelen på sletta?

Lenge siden vi har hatt noen slike på våre treff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det stemmer bra det. Når man da kjører nye delen mister mye av sjarmen med Våler som er en MYE raksere bane enn Rudskogen feks. Stemmer for at den nye delen blir sløyfet i år. Om ikke hele dagen så kan det vel deles opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var heller ikke noe begeistret for den nye sløyfa, for trang og lav hastighet. Hadde det vært mulig å unngå dette hadde det vært fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den nye sløyfen skaper en interessant variasjon av "løypen" på Vålerbanen. Håper virkelig denne blir åpen på hovedtreffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var heller ikke noe begeistret for den nye sløyfa, for trang og lav hastighet. Hadde det vært mulig å unngå dette hadde det vært fint :)

 

x2... man mistet flyten på kjøringen synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi burde ha arrangert banetreff for dere på en flystripe, der er det jo bare rett fram. Svingredde? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell på det og gå fra en rask bred bane til en gokart sløyfe som den nye er :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg kjøre svinger med gocart-bredde på banen pluss med 20cm asfaltkant kan jeg kjøre på lånkebanen eller på den lokale parkeringsplassen.. ;) Golfene får vel ikke brukt mer enn 1. gir på den strekka der uansett :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaken er som baken, synes værtfall det positive med den nye sløyfa var at man fikk spredd alle bilene litt mer under kjørepassene.. Men som sagt tidligere, den nye delen er kanskje litt værre å kjøre med en stor bil, enn en liten einser..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer i år også :)

I fjord var min første oppmøte på vacn hoved treff og kjøring på vålerbanen, og nå ser jeg fram til å kjøre der i år også.

Og den nye sløyfa må være med, den legger mere vekt på understell og bremser: rock :.

 

Note to self.

"HUSK at standard bremser IKKE er tillstrekeligt for mer en 2 runder rundt banen": faint :.

dette må jeg huske om jeg ikke vill ha meg en støkk i år også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.